rss صفحهاصلی بینالملل ایران اجتماعی اقتصادی سیاسی ورزشی فرهنگوهنر معرفیاستان شهرستانها ثبتخبر دربارهما تماسباما پیوندها آرشیو | ||||
![]() به گزارش شمالغرب به نقل از شکوه فرهنگ، در مسیر اتوبان اردبیل-آستارا پل غیر همسطح نمین از دور چشم های آدمی را به خود جلب می کند. پلی که یکی از مهمترین پروژه های شهرستان نمین در چند سال اخیر بوده که با هدف حذف نقاط حادثه خیز احداث شده است. هر چند که پل غیر همسطح نمین به میمنت حضور مسئولین در شهرستان، چندین بار به صورت نمادین افتتاح شده بود اما آخرین بار در خرداد ماه سال 92 با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری وقت به بهره برداری رسید. البته دور از انتظار نبود که بعد از آن اگر خود رئیس جمهور نیز در شهرستان حضور می یافتند، این پل دوباره افتتاح می شد! این پروژه با عملیات عمرانی به طول 6/5 کیلومتر و با اعتبار 68 میلیارد ریال به بهره برداری رسید، اما گویی در بهره برداری از این پروژه عجله شده است یا می توان گفت که در این خصوص کم کاری و اهمال کاری شده است! چرا که عظمتی که این پل غیر همسطح نمین در روز روشن دارد در تاریکی شب ندارد! در شب هنگام گویی دیگر خبری از پروژه ی 68 میلیارد ریالی نمین نیست چرا که حتی یک تک چراغی نیز وجود ندارد که از دور داد بزند که آری اینجا چیزی هست!
با اینکه عملیات اجرایی این پروژه ملی از سال 88 آغاز شده بود و در سال 92 به بهره برداری رسید اما پس از گذشت یک سال از آن زمان همچنان سیستم روشنایی، فضای سبز و پل روگذر عابر پیاده این محدوده تکمیل نشده و نه نام مُسَمایی برای آن انتخاب شده و نه آذین بندی های آن در خود پروژه ملی است. پل غیر همسطح نمین که در ورودی شهر قرار گرفته و این امکان را می دهد که با آذین بندی ها و تمثال ها بتوان نمادها و ظرفیت های ملی، مذهبی و حتی شهرستانی را در معرض نمایش گذاشت اما دریغ از آن که با وجود این بسترها، استفاده ای از آن ها نمی شود. این پل که چندین مکان از جمله آستارا، اردبیل، نمین، آبی بیگلو و منطقه گردشگری فندقلو را به صورت مستقیم و یا با استفاده از دور برگردان ها مسیردهی کرده و با توجه به قرار گرفتن آن در چند صد متری ایستگاه اتوبوس های مسیر تهران-اردبیل، موجب شده است تردد عابران پیاده در این محدوده بیش از پیش افزایش یابد. با اینکه بارها و باره ها در جلسات متعددی توسط مسئولین استانی، شهرستانی و کارشناسان پلیس راه اردبیل- آستارا نبود سیستم روشنایی پل غیر همسطح نمین و نبود پل روگذر عابر پیاده در این محدوه تاکید شده است اما تاکنون جز مقرر و مصوب شدن در جلسات و بایگانی شدن صورتجلسه ها چیزی حاصل نشده است. این امر آن قدر بی اهمت جلوه داده شده، به طوری که پروژه ای که برای حذف نقاط حادثه خیز احداث شده بود، حال خود در شب هنگام به مکانی خطرناک و حادثه خیز تبدیل شده است.
در شانزدهمین روز از خرداد ماه امسال، شب هنگام ساعت 22 و 22 دقیقه مثل همیشه که تاریکی شب پل غیر همسطح نمین را در خود گم کرده است گویی رانندگان عبوری از این مسیر متوجه جسدی در کف اتوبان می شوند و موضوع را به فوریت های پلیسی 110 اطلاع می دهند. آری ! گویی یک خودرو، عاربر پیاده ای را که شب هنگام در غیاب پل روگذر عابر پیاده و سیستم روشنایی و در دل تاریکی شب، هنگامی که از این طرف به آن طرف اتوبان عبور می کرده را به کام مرگ کشانده است. خودرویی که پس از تصادف با عابر پیاده، وی را در تاریکی شب در زیر پل غیر همسطح نمین به حال خود رها کرده و متواری می شود! اما دریغ از اینکه عابر مصدوم می ماند و تاریکی شب و خودروهای عبوری در اتوبان اردبیل- آستارا ! حال صحنه ای به وجود آمده است که جزو معدود صحنه هایی است که می توانست در تصادفات رخ دهد. تنها جسدی مانده بود که زیر چرخ های خودروی عبوری له شده است و دیگر قابل شناسایی نبود. پس از جستجو و پیدا کردن لباس های جسد موجود، از طریق مدارک شناسایی که همراه داشته هویت آن را شناسایی می کنند. این فردی کسی نبود جز پدر 78 ساله شهید محمد بنیادی نمین که اینگونه پیکرش قربانی بی توجهی ها، اهمال کاری ها و کم کاری های مسئولین ذیربط شده بود! چه بسا اگر این بی توجهی ها و اهمال کاری ها همچنان حاکم باشد باید در انتظار حوادث و فاجعه های تلخ تری باشیم! گزارش: جعفر عزیزی انتهای پیام/* انتهای پیام/ اخبار استان اردبیل را اینجا بخوانید دیدگاههای ارسال شده ، پس ازتأیید توسط مدیر مسئول سایت منتشر خواهد شد. نظرات شما عزیزان: ![]() ![]()
مطالبمرتبط |
| |||